کهکشان بی رنگ
 
 

مواد لازم برای تهیه ی سالاد الویه با سویا:

سویای مکسوی با طعم دودی – ۱ بسته

سیب زمینی متوسط – ۴ عدد

هویج متوسط – ۳ عدد

تخم مرغ – ۳ عدد

خیار شور – ۲۰۰ گرم

نخود فرنگی – نصف لیوان

آب لیمو – به میزان لازم

سس مایونز – به میزان لازم

سیر رنده شده – یک حبه

جوز هندی – یک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه ی سالاد الویه با سویا:

ابتدا سیب زمینی، هویج و تخم مرغ پخته شده را خرد می کنیم سپس نخود فرنگی پخته شده و خیارشور نگینی شده را به آن اضافه می کنیم . آب را جوشانده و سویای مکسوی با طعم دودی را به مدت ۳ دقیقه می جوشانیم و بعد از آب کشی و خارج کردن آب اضافه سویا را با مواد بالا مخلوط می کنیم.
فلفل، آب لیمو، جوز هندی، سیر و سس مایونز را به مواد بالا اضافه می کنیم و کاملا هم می زنیم و در ظرف مناسب سرو می کنیم.



یکی از موارد مشاهده شده در اکثر کسانی که تصمیم به لاغری می گیرند، میل به کسب نتیجه در کمترین زمان است.

خیلی از افراد چاق عمری را به پرخوری گذرانده اند و مثلا در طی ۱۰ سال ۲۰ کیلو چربی اضافه کرده اند حال یک دفعه و در عرض سه ماه می خواهند این چربی را از بین ببرند. بدون اینکه بدانند واقعا با این کار چه بلائی بر سر بدن خود می آورند.
از نظر علم بدنسازی و فیتنس بهترین روش برای رفع چربی های زائد بدن ( دقت کنید نوشته نشده لاغر شدن زیرا شما با این روش حتی وزن هم اضافه می کنید ) تمرینات با وزنه و ورزش هوازی ( دویدن و مانند آن ) است و بدترین روش رژیم گرفتن شدید و روشهای مانند کالری صفر و دکتر اتکینز و مشابه آن است و اما دلیل آن چیست؟

اصل مهم در این روش این است که برای چربی سوزی باید سوخت و ساز بدن (متابولیسم ) را بالا برد و رژیم گرفتن دقیقا برعکس این حالت را به وجود می آورد. به دو دلیل، اول اینکه وقتی که رژیم شدید و کم کالری می گیرید بدن به حالت دفاعی می رود و فرض می کند که شما در شرایط قحطی گیر کرده اید بنابراین متابولیسم را پائین می آورد. دوم اینکه زمان رژیم بدن کل کالری را از منابع چربی استفاده نمی کند بلکه شروع به شکستن بافت پروتئینی یعنی عضلات می کند و با توجه به اینکه عضله متابولیت ترین بافت بدن به شمار می رود ( یعنی بیشترین مصرف کالری در آن صورت می گیرد ) و از عضلات به عنوان کوره بدن نام می برند، این مورد و کاهش بافت عضله هم موجب کاهش سوخت وساز بدن می شود. حال تصور کنید کسی را که با این روش وزن کم کرده به محض اینکه رژیم را رها می کند با متابولیسم کمتر شروع به ذخیره چربی بیشتر و دچار برگشت وزن می شود و این یعنی رژیم های یویوئی. بد نیست بدانید یک کیلو چربی در شبانه روز ۵ کالری و یک کیلو عضله ۶۰ کالری مصرف می کند.

برای چربی سوزی به این روش باید عمل کنیم:

۱- رژیم اصولی

۲- ورزش هوازی ( برای چربی سوزی )

۳- تمرین با وزنه ( برای عضله سازی ) البته دوری از استرس – بی خوابی و بسیاری موارد دیگر هم دراین امر موثر هستند. هنگام استرس کورتیزول ترشح می شود که کورتیزول ضمن سرکوب هورمونهای عضله ساز ( تستسترون ) موجب جمع شدن چربی در اطراف شکم و شکستن بافت عضلانی می شود.
تمرین با وزنه به دو روش موجب چربی سوزی می شود: یک موجب عضله سازی می شود که عضله بیشتر یعنی سوخت و ساز بالاتر و مساوی با چربی سوزی بیشتر یا حداقل ذخیره چربی کمتر. دوم اینکه هنگام تمرین با وزنه متابولیسم بدن تا ۲۴ ساعت حدود ۵ تا ۱۰ کالری در هر ساعت بالاتر است و به عبارت دیگر حتی هنگام خواب هم بعد از تمرین با وزنه چربی سوزی می شود.

و اما ورزش هوازی: به ورزش هایی که در زمان طولانی حجم زیادی از عضلات و با شدت کم به کار گرفته می شود ورزش هوازی می گویند. دو – شنا – دوچرخه سواری مثالهایی از ورزش های هوازی هستند بر عکس ورزش های غیر هوازی به سری ورزشهای پرشدت و کوتاه گفته می شود که تمرین با وزنه نمونه بارز آن است. نوع انرژی که در هرکدام از این ورزشها به کار گرفته می شود کاملا متفاوت است در تمرینات هوازی است که بدن به سراغ ذخایر چربی می رود ضمن اینکه بعد از ورزشهای هوازی ( همان آیروبیک ) تا ۵ الی ۶ ساعت متابولیسم بدن بیشتر است و چربی بیشتری می سوزد.

هیچ روش و فرمول جادوئی و دستگاه معجزه گری وجود ندارد. روزی یک سیب و دو تا کرفس خوردن و سایر روشهای اشتباه دیگر مدت ها است که منسوخ شده. باید بدنسازی کنید، هله هوله نخورید و تحرک کافی داشته باشید. 



چاد کوچولو آرام و خجالتی بود. روزی به خانه آمد و به مادرش گفت که می خواهد برای همکلاسی هایش یک کارت تبریک درست کند. قلب مادر فرو ریخت. در دل گفت: «کاش واقعا این کار را بکند.»

او بارها دیده بود که وقتی بچه ها از مدرسه به خانه برمی گشتند، پسرش، چاد پشت سر آنها راه می رفت. بچه ها همیشه با هم حرف می زدند، ولی چاد هیچ گاه در جمع آن ها شرکت نمی کرد. به هر حال او تصمیم گرفت به پسرش کمک کند. بنابراین کاغذ و چسب و مقوا خرید و ظرف سه هفته چاد توانست 35 کارت درست کند.

روز عید فرا رسید. چاد خیلی خوشحال بود. با دقت کارتها را روی هم گذاشت و آن ها را در پاکتی بزرگ قرار داد و از خانه بیرون رفت. مادر تصمیم گرفت برای او شیرینی مورد علاقه اش را درست کند تا وقتی از مدرسه برمی گردد، شیر داغ به او بدهد. مادر می دانست که اگر پسرش کارت زیادی دریافت نکند، ناراحت می شود. شاید اصلا هیچ کارتی دریافت نمی کرد. این فکر خاطرش را آزرد. آن روز بعد از ظهر مادر شیرینی و شیر را روی میز گذاشت. وقتی صدای بچه ها را شنید، از پنجره به بیرون نگاه کرد. آن ها لبخندزنان جلو می آمدند. مثل همیشه چاد پشت سر آنها بود. او کمی تندتر از همیشه راه می رفت. مادرش انتظار داشت چاد به محض ورود به خانه، گریه کند. متوجه شد چیزی در دست پسرش نیست. وقتی در را باز کرد، جلوی گریه اش را گرفت و گفت: «چاد برایت شیرینی و شیر آماده کردم.»

ولی او متوجه حرف مادرش نشد و از کنارش گذشت. صورتش بر افروخته بود. فقط توانست بگوید: «حتی یک نفر، حتی یک نفر!»

قلب مادر فرو ریخت. سپس پسرک گفت: «من حتی یک نفر را فراموش نکرده بودم!»

دیل گالوی

برگرفته از کتاب 80 داستان برای عشق به زندگی _ انتشارات: عقیل



در این پست فواید بی نظیری از سرکه سیب را برای شما معرفی کرده ایم:

۱- متوقف کردن سکسکه

به هنگام سکسکه، خوردن یک قاشق چای خوری سرکه سیب به دلیل مزه ترش آن به متوقف کردن آن کمک می کند.

۲- دندان های سفیدتر

اگر می خواهید دندان هایی سفیدتر داشته باشید، غرغره کردن سرکه سیب در صبح توصیه می شود. سرکه سیب به از بین بردن لکه ها، باکتری های دهان و لثه و سفید کردن دندان ها کمک می کند. بعد از غرغره کردن مانند روزهای معمولی مسواک بزنید. دندان های خود را یک بار در هفته در صورت امکان با جوش شیرین بشویید، این کار نیز برای از بین بردن لکه ها و سفید شدن دندان ها موثر است. شما همچنین می توانید از نمک به عنوان خمیردندان جایگزین استفاده کنید. اگر لثه های شما احساس نرمی دارند به مسواک زدن با نمک در هر روز ادامه دهید.

۳- رفع مشکلات معده

اگر مشکل معده شما مشکلی باکتریایی باشد یک جرعه از آب سرکه سیب به خاطر خاصیت آنتی بیوتیکی آن می تواند کارساز باشد. برخی از کارشناسان ادعا می کنند که سرکه سیب حاوی پکتین است که می تواند به تسکین اسپاسم روده کمک کند.

۴- از بین بردن خستگی تمرین های ورزشی

انجام تمرین های ورزشی باعث ساخت اسید لاتیک در بدن می شود، و ایجاد خستگی می کند. گاهی نیز، این اسید به واسطه استرس های شدبد در بدن تولید می شود. اما اسیدهای آمینه در سرکه سیب مانند یک پادزهر عمل می کنند. سرکه سیب حاوی پتاسیم و آنزیم هایی است که احساس خستگی شما را رفع می کند. دفعه بعد که احساس خستگی کردید یک یا دو قاشق از سرکه سیب را با یک لیوان آب یا یک لیوان نوشیدنی سرد مخلوط کرده و نوش جان کنید و منتظر تاثیر شگفت انگیز آن بمانید.

۵- پیشگیری از سوء هاضمه

برای پیشگیری از سوء هاضمه، خوردن مقداری سرکه سیب، قبل از غذا را امتحان کنید. اگر می دانید که بعد از خوردن غذا احساس پشیمانی خواهید کرد این درمان سنتی را امتحان کنید. یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و ۳۰ دقیقه قبل از وعده غذایی بنوشید. دیگر از خوردن غذا احساس پشیمانی نخواهید کرد.

۶- جلوگیری از گرفتگی عضلات پا در شب

با اضافه کردن دو قاشق غذا خوری سرکه سیب و مقدار کمی عسل به یک لیوان آب و خوردن آن در شب از گرفتگی عضلات پا در شب جلوگیری کنید. مدت کوتاهی پس از مصرف این مقدار سرکه سیب، دیگر از گرفتگی های دردناکی که شب هنگام برای شما پیش می آیند، خبری نخواهد بود.

۷- رفع گرفتگی بینی

یک قاشق چایخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کنید و بنوشید. اینکار به از بین رفتن گرفتگی بینی شما کمک می کند.

۸- کاهش گلو درد

به محض اینکه احساس سوزش در گلوی خود کردید یک مقدار سرکه سیب بنوشید. این سرکه به از بین بردن عفونت کمک زیادی خواهد کرد زیرا که میکروب ها در محیط اسیدی سرکه دوام نمی آورند. کافی است یک چهارم فنجان سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب گرم مخلوط کنید و هر ساعت یک بار غرغره کنید.



شنبه 22 بهمن 1390برچسب:آش کشک,, :: 6:20 ::  نويسنده : رحمانی

مواد لازم برای تهیه ی آش کشک:

نخود – نصف لیوان

لوبیا سفید – نصف لیوان

برنج – ۱۰۰ گرم

کشک – چهار قاشق غذاخوری

پیاز متوسط – ۱ عدد

گوشت چرخ کرده – ۱۵۰ گرم

سیرداغ – به مقدار لازم

طرز تهیه ی آش کشک:

ابتدا نخود و لوبیا را می پزیم سپس برنج را اضافه می کنیم بعد از اینکه برنج پخت، گوشت چرخ کرده را( که همراه یک پیاز رنده شده مخلوط کرده ایم) به صورت کوفته در می آوریم و به مواد اضافه می کنیم و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه می دهیم تا جا بیفتد. در آخر کشک را اضافه می کنیم.برای تزئین روی آش می توان از سیر داغ استفاده کرد.



توماس ویلر، مدیر کل شرکت بیمه ی عمر ماساچوست موچوآل و همسرش در بزرگراه بین ایالتی رانندگی می کردند که متوجه شدند بنزین اتومبیل رو به پایان است. ویلر از خروجی بعدی از بزرگراه خارج شد و پس از مدت کوتاهی یک پمپ بنزین مخروبه که فقط یک دستگاه پمپ داشت پیدا کرد.

او از تنها فردی که آنجا بود، خواست تا باک اتومبیل را پر کند و نگاهی هم به روغن موتور بیندازد. سپس به قدم زدن در اطراف پمپ بنزین پرداخت، تا خستگی پاهایش برطرف شود.

هنگامی که توماس به سمت اتومبیل باز می گشت، متوجه شد که متصدی پمپ بنزین و همسرش گرم گفت و گوی شادی هستند. او پول بنزین را پرداخت کرد و گفت و گوی آنها هم قطع شد. اما وقتی سوار اتومبیل شد، متوجه شد که متصدی پمپ بنزین برای همسرش دست تکان داده و می گوید: «از صحبت کردن با شما خوشحال شدم.»

به محض خروج از پمپ بنزین، ویلر از همسرش پرسید که آیا آن مرد را می شناسد. همسرش بلافاصله تصدیق کرد و گفت که او را می شناسد. آن ها در یک دبیرستان درس خوانده بودند.

 

 

ویلر به خود بالید و گفت: «ای خدا! تو چقدر خوشانس هستی که با من ازدواج کردی. چون در غیر اینصورت الان به جای اینکه همسر یک مدیر کل باشی با یک متصدی پمپ بنزین ازدواج کرده بودی.»

زن جواب داد: «عزیزم اگر با او ازدواج می کردم، مطمئنا او مدیر کل بود و تو متصدی پمپ بنزین.»




شنبه 22 بهمن 1390برچسب:معجزه آرایش,, :: 5:53 ::  نويسنده : رحمانی

عکس های جالب و زیبا از معجزه آرایش از چهره های متفاوت را در این پست میتوانید مشاهده کنید.

تمامی عکس ها از چهره های متفاوت را در ادامه مطلب مشاهده کنید.



ادامه مطلب ...


شنبه 22 بهمن 1390برچسب:شکار لحظه ها 2, :: 5:44 ::  نويسنده : رحمانی

برای مشاهده عکس های زیبا از شکار لحظه ها 2 به دامه مطلب بروید.



ادامه مطلب ...


تصاویر بیشتر راد رد دامه مطلب جویا شوید.



ادامه مطلب ...


تصاویر بیشتر را در ادامه مطلب ببینید.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:فقط خنده,عکس های جالب,عکس های خنده دار,, :: 5:58 ::  نويسنده : رحمانی

برای مشاهده تمامی تصاویر به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب ...


یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:شامی سویا, :: 6:20 ::  نويسنده : رحمانی

مواد لازم برای تهیه ی شامی سویا:

 

سویا – ۱ پیمانه

 

 

سیب زمینی – ۴ عدد

 

 

فلفل دلمه ای – ۱ عدد

 

 

رب گوجه فرنگی – ۱ قاشق چایخوری

 

 

پیاز – ۱ عدد

 

 

پودر سوخاری – به میزان لازم

 

نمک، فلفل و زردچوبه – به میزان لازم

طرز تهیه ی شامی سویا:

سیب زمینی ها را آبپز می کنیم. سپس در ظرفی پیاز را سرخ می کنیم و سویا خیس خورده را درون آن تفت می دهیم و فلفل دلمه ای نگینی خرد شده را اضافه کرده و تفت می دهیم. حالا ادویه ها و رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم. بعد از مدتی مواد آماده است سیب زمینی را پوست گرفته و رنده می کنیم کمی که سرد شد مقداری از آن را بر میداریم و داخل آن کمی از مواد را می ریزیم و روی مواد را با سیب زمینی به صورت کوفته می پوشانیم در پودر سوخاری فرو برده و سپس آنرا در تابه سرخ می کنیم.



             فروشنده ی لباس های ارزان قیمت

استفان پرسون، دومین مرد میلیاردر کشور سوئد است که هم اکنون در ایالات متحده آمریکا اقامت دارد.

استفان، زمانی با ۱۷٫۷ میلیارد دلار ثروت در رده سی و پنجم جدول میلیاردرهای جهان قرار داشت. استفان پرسون ثروت میلیاردی خود را باید مدیون پدرش ارلینگ باشد. وی رییس فروشگاه های زنجیره ای “HENNES & MAURITZ” است. پدرش در سال ۱۹۴۷ این فروشگاه زنجیره ای را تاسیس کرد. این فروشگاه ها در ۲۰ کشور اروپایی و آمریکای شمالی، بیش از ۱۰۰۰ شعبه دارد.

ارلینگ در سال ۱۹۱۷ به دنیا آمد و در سال ۱۹۶۸، “WIDFORSS MAURITZ” که یک فروشگاه لوازم شکاری بود را خریداری کرد و تصمیم گرفت در زمینه پوشاک فعالیت کند. ارلینگ در حین خرید این فروشگاه، لوازم موجود در آن را نیز خریداری کرد و از همین رو پس از تغییر نام فروشگاه به “HENNES & MAURITZ” که اکنون به “H&M” معروف است، کار را با فروش لباس زنانه و مردانه آغاز کزد.

در سال ۱۹۸۲ پسر ارلینگ پرسون، استفان پرسون مدیریت “H&M” را بر عهده گرفت. خانواده پرسون ها ۳۳ درصد سهام شرکت را در اختیار دارند و ۶۹ درصد حق رای دارند. شهرتی که امروزه “HENNES & MAURITZ” دارد به خاطر فروش لباس های ارزان قیمت است. امروزه “H&M” بیش از ۴۰ هزار پرسنل دارد. با این که قیمت های “H&M” معمولا در حد حراجی های فروشگاه های دیگر لباس است، اما این شرکت توانسته است از طریق تبلیغات صحیح در مجلات مد و تاسیس فروشگاه هایش در مکان هایی که اساسا لباس های گرانقیمت طراحان مطرح به فروش می رسد، مشتریانی که به دنبال بهترین ها هستند را به خود جذب کند.

در فوریه ۲۰۰۴، فروشگاه معتبر “GAP” تمام بازار فروش خود را در کشور آلمان به رقیبش یعنی “H&M” واگذار کرد. فروشگاه “GAP” یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان پوشاک در ایالات متحده است. این فروشگاه که مقر آن در سانفرانسسکو در کالیفرنیاست، یکی از رقبای “H&M” است که در کانادا، اروپا و ژاپن به طور گسترده فعالیت دارد. شرکت “H&M” اولین بار در ۳۱ مارس ۲۰۰۰ خود را درگیر بازار آمریکا کرد.

خیابان مشهور “FIFTH AVENUE” جایی است که “H&M” در آن جا حضور پیدا کرده و تاکنون موفق نیز بوده است. به دنبال این موفقیت “H&M” چند شعبه دیگر در نیویورک و سیراکوس و اوتیکا نیز دایر کرد. در سال ۲۰۰۴ این شرکت به سراغ بازار کانادا رفت و اولین شعبه خود در این کشور را در “FAIR VIEWMAN” تورنتو تاسیس کرد.



یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:عکس سربازان زن اسرائيلي, :: 6:6 ::  نويسنده : رحمانی

عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید.



ادامه مطلب ...


تمامی تصاویر را در ادامه مطلب مشاهده کنید.



ادامه مطلب ...


شنبه 15 بهمن 1390برچسب:پن کیک, :: 5:57 ::  نويسنده : رحمانی

مواد لازم برای تهیه ی پن کیک:

 

تخم مرغ خام – ۲ عدد

 

آرد – ۱ لیوان

 

شیر – ۱ لیوان

 

شکر – ۱ قاشق سوپ خوری

 

جوش شیرین – ۱ قاشق مربا خوری (می توانید از جوش شیرین استفاده نکنید.)

 

روغن – به مقدار کافی

 

مربا -  ۲ فنجان چایخوری

خاک قند – ۵۰ گرم

طرز تهیه ی پن کیک:

تخم مرغ ها را در کاسه ای بشکنید، شیر و شکر و جوش شیرین را به همراه یک لیوان آب گرم روی تخم مرغها بریزید و آنها را خوب مخلوط کنید. در این هنگام آرد را کم کم به مایه پن کیک اضافه کنید و به زدن ادامه دهید تا مایه کاملا یکدست شود ماهیتابه کوچکی را روی حرارت متوسط قرار دهید و یک قاشق سوپخوری روغن توی آن بریزید، روغن که داغ شد مقداری از مایه پن کیک را درون ماهیتابه بریزید ماهیتابه را برگردانید تا مایه به طور یکنواخت در سطح آن پخش شود زیر پن کیک که برشته شد آن را با کفگیر برگردانید. وقتی هر دو طرف پن کیک برشته شد آن را به بشقابی منتقل کنید در این زمان روغن کف ماهیتابه را اندازه کنید و دوباره مقداری مایه پن کیک درون آن بریزید تا پن کیک دوم خودش را می گیرد و زیر آن برشته می شود دو قاشق سوپ خوری مربا لای پن کیک اول بگذارید و آن را لوله کنید و در دیس بگذارید به همین ترتیب ادامه دهید تا مایه پن کیک تمام شود پیش از آنکه پن کیک ها را سر میز غذا ببرید مقداری خاک قند روی آنها بپاشید.



جمعه 14 بهمن 1390برچسب:حماقت های جالب, :: 7:34 ::  نويسنده : رحمانی

اید ماشه رو بگیری(البته این یه تمرینه فقط)

هواپیما در زمان جنگ تروا

بیننده کل تصاویر در ادامه مطلب باشید.



ادامه مطلب ...


باور کردن خود یکی از اولین قدم ها به سمت موفقیت است. اگر به خودتان اعتماد نداشته باشید، موفق شدن در کارها خیلی سخت می شود.
۱٫ یک شعار برای خود انتخاب کنید و هر روز آنرا برای خودتان تکرار کنید.
۲٫ یاد بگیرید که نظر شما تنها نظری است که اهمیت دارد. افکار و نظرات بی اهمیت دیگران را کنار بگذارید. فقط خودتان هستید که باید واقعیت زندگی را برای خود آشکار کنید.
۳٫ در محل کار، مدرسه یا خانه نظرات خود را بیان کنید. وقتی در ارتباطات خود با دیگران مطیع و سلطه پذیر نباشید آنوقت به خود و نظراتتان اعتماد و اطمینان پیدا می کنید.
۴٫ همه چیز را امتحان کنید حتی اگر ندایی در ذهنتان بگوید که ممکن نیست. حتی کوچکترین پیروزی ها می تواند به شما اعتبار ببخشد و باعث شود دفعه بعدی که با یک مشکل یا هدف روبه رو شدید بیشتر به خودتان اعتماد کنید.
۵٫ رفتارهای دفاعی را کنار بگذارید. وقتی به خودتان می گویید که نمی توانید به یک هدف خاص در زندگیتان برسید، قبل ازاینکه حتی تلاشی کرده باشید اجازه می دهید که شکست بخورید. پس این رفتارها را کنار بگذارید و همیشه متضاد این را به خودتان دیکته کنید.
۶٫ دور و برتان را با افرادی پر کنید که تحسینشان می کنید. وقتی با کسانی هستید که افراد موفقی هستند بیشتر می توانید خودتان را باور کنید. از این افراد کمک بخواهید تا به شما نشان دهند که چطور برای رسیدن به اهدافشان تلاش کرده اند.
۷٫ برای خودتان هدف تعیین کنید. وقتی هدف داشته باشید کنترل در دستان شماست.
۸٫ باید تشخیص دهید که چه موقع به هدفتان می رسید تا به بالا بردن اعتماد به نفستان کمک کند.

۹٫ دلیل شکستتان را پیدا کنید. برای هر کسی پیش می آید که نتواند به هدفی دست پیدا کند اما اگر از شکست هایتان درس بگیرید احتمال موفقیتتان بیشتر می شود.
۱۰٫ برای قضاوت درمورد موفقیتتان انتظارات واقع بینانه داشته باشید. قبل از اینکه برای دویدن آمادگی جسمانی لازم را پیدا نکرده باشید نباید از خودتان توقع داشته باشید که بتوانید ۴ کیلومتر را بدوید.
۱۱٫ به انتقادات گوش دهید اما اجازه ندهید متقاعدتان کند که کمتر از آن چیزی هستید که واقعا هستید. بعضی منتقدان برای بزرگ تر جلوه دادن خودشان دوست دارند شما را خرد کنند اما خیلی های دیگر هم هستند که توصیه های انتقادی بسیار خوب در اختیارتان می گذارند که به کمک آن می تواند خودتان را ارتقاء دهید.
۱۲٫ وقت و انرژیتان را به دیگران اختصاص دهید. وقتی اینکار را می کنید، فیدبک مثبت از طرف مقابل دریافت می کنید و احترام آنها را به دست می آورید. با این روش خودتان هم کم کم احترام بیشتری برای خودتان قائل خواهید شد.
۱۳٫ خودتان را باور کنید تا بهترین باشید.

نکات
· اجازه ندهید دیگران اعتماد به نفستان را پایین بیاورند.
· اگر کسی به شما گفت که فلان کار را نمی توانید بکنید، حرفش را باور نکنید.
· نقاط منفیتان را مثل هدف تیراندازی بدانید و تا می توانید به سمت آنها تیر شلیک کنید. این باعث می شود اعتماد به نفستان بالا رود.

هشدارها
· قبل از اینکه خودتان را باور کنید باید خودتان را بشناسید. باید بدانید که چه چیز برای شما بهتر عمل میکند.
· اگر می خواهید به خودتان ایمان پیدا کنید باید خوب با زیر و بم شخصیتتان آشنا شوید



مروزه محصولات زيادي براي زيبايي بيشتر چشم‌ها در بازار موجود هستند اما اگر با مشكل سياهي دور چشم مواجه باشيد هيچ يك از اين محصولات نمي‌توانند به شما كمك كنند.

حلقه‌هاي سياهي كه زير چشم‌ها شكل مي‌گيرند باعث مي‌شوند كه چهره شما خسته و رنگ پريده به نظر برسد. هرچند بسياري از كارشناسان معتقدند كه اين حلقه‌ها ارثي هستند اما در حال حاضر هيچ مدرك فراگيري وجود ندارد كه چنين احتمالي را ثابت كند. از سوي ديگر، بيشتر متخصصان تاكيد دارند كه كمبود خواب، استرس رواني، عادت‌ها و الگوي زندگي و رژيم غذايي نامناسب مي‌توانند در بروز سياهي دور چشم نقش داشته باشند.
در اين مقاله كه در سايت اينترنتي و ب ام دي ارائه شده بهترين راهكارها براي برطرف كردن سياهي دور چشم توصيه شده‌اند. اين راهكارها عبارتند از:
- با روغن بادام يا ويتامين E دور چشم را ماساژ دهيد اين كار جريان خون را در اطراف چشم بهبود مي‌بخشد. مراقب باشيد روغن يا كرم وارد چشمتان نشود.
- خوب و كافي بخوابيد. چون بي‌خوابي و خواب ناكافي مشكل شما را تشديد مي‌كند. مطمئن شويد كه حداقل 8 ساعت خواب شبانه داشته باشيد.
- آب زياد بنوشيد. براي هر چيزي كه به سلامتي مربوط مي‌شود آب بهترين نوشيدني است.
- سيب زميني خام را رنده كنيد، آب آن را بگيريد و مدت 10 دقيقه زير چشم‌هاي خود را به اين مايع آغشته كنيد. حتي مي‌توانيد قبل از خواب و در حالي كه چشم‌هايتان بسته است برش‌هاي نازك سيب زميني خام را زير چشم‌هايتان بگذاريد. اين روش يكي از معمول‌ترين و سريع‌ترين روش‌هاي خانگي براي درمان سياهي دور چشم است.
- سبزي‌هاي سبز رنگ را در رژيم غذايي خود افزايش دهيد و از منابع غذايي غني از ويتامين‌هاي E و A استفاده كنيد.
- حتما در ورزش‌هايي چون پياده روي و يوگا شركت كنيد.
- دو برش نازك از خيار را روي چشم‌هاي بسته خود قرار دهيد اين كار چشم‌ها را خنك كرده و پف آنها را كاهش مي‌دهد.
- يك پارچه نخي تميز را به گلاب آغشته كرده و روي چشم‌هاي خود بگذاريد. اين روش هم به شادابي بافت اطراف چشم كمك مي‌كند.
- حتما مصرف نمك را كاهش دهيد چون نمك زياد مايعات بدن را در بافت‌ها نگه مي‌دارد و باعث پف كردن چشم‌ها مي‌شود.
- پوست اطراف چشم بسيار حساس است بنابراين هرگز از سفيد كننده‌هاي شيميايي استفاده نكنيد.
- گذاشتن چاي كيسه‌اي كه با آب سرد خيس شده روي چشم‌ها به كاهش سياهي دور چشم كمك مي‌كند.
و در خاتمه اينكه مدت طولاني در معرض تابش مستقيم نور خورشيد قرار نگيريد.




وقتي خود‌مان مي‌خواهيم موهاي‌مان را حالت د‌هيم معمولا زمان زياد‌ي طول مي‌كشد‌ و خيلي اوقات آن گونه هم نمي‌شود‌ كه د‌وست د‌اريم ولي وقتي به آرايشگاه مي‌رويم آرايشگر د‌ر مد‌ت بسيار كوتاهي موها را آرايش مي‌د‌هد‌ و مد‌ل موها د‌قيقا همان مي‌شود‌ كه مي‌خواهيم. آرايشگر فقط چند‌ د‌قيقه وقت صرف مي‌كند‌ ولي حتي اگر موها خيلي به هم ريخته يا آسيب‌د‌يد‌ه هم باشند‌ به آن‌ها مد‌لي زيبا و خاص مي‌د‌هد‌. د‌ر اين مطلب قصد‌ د‌اريم از راز كارهاي آرايشگر به شما بگوييم.

اگر فر د‌رشت مي‌‌خواهيد‌
شما مي‌توانيد‌ با 2 تكنيك ساد‌ه د‌ر موهاي‌تان احساس سبكي و راحتي كنيد‌، به اين طريق كه اول سرتان را برعكس به سمت زمين بگيريد‌ تا د‌سترسي بهتري به موهاي‌تان د‌اشته باشيد‌ بعد‌ به موها يك اسپري نگه‌د‌ارند‌ه سبك بزنيد‌، حالا سرتان را بالا بياوريد‌ و با يك فر‌كنند‌ه مو، موها را تاب د‌هيد‌، شما بايد‌ كل موها را به 6 تا 10 بخش تقسيم كنيد‌. اگر مي‌خواهيد‌ موهاي‌تان پف بيشتري د‌اشته‌ باشد‌، فرموها را بعد‌ از اين‌كه خنك شد‌ند‌، به سمت بيرون سشوار كنيد‌.

متن کامل را در ادامه مطلب بخوانید.



ادامه مطلب ...




به گزارش پرشین وی به نقل از خانواده سبز ، زرده تخم‌مرغ جايگزين مناسبي براي داروهاي گران‌قيمت آكنه مي‌تواند، باشد. زرده را از سفيده جدا كنيد و كنار بگذاريد. آن قدر زرده را بزنيد تا رنگ آن روشن شود و پف كند، يك تكه پنبه برداريد و آن را روي قسمت‌هاي پر آكنه بدن‌تان بماليد. صبر كنيد تا داروي معجزه‌آسا خشك شود، سپس آن را با آب سرد بشوييد.



جمعه 14 بهمن 1390برچسب:ایده های خلاقانه,, :: 6:38 ::  نويسنده : رحمانی

ماشین هایی که از قوطی های بازیافتی درست شده اند

هنرمند نیوزیلندی سندی ساندرسون خودروهای مینیاتوری را از بطری نوشابه های بازیافتی و قوطی های آبجو درست کرده است.

از ته این قوطی ها برای ساخت چرخ ها و پانل های کناری ماشین ها استفاده شده است.

برای دیدن تمامی تصاویر به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب ...


جمعه 14 بهمن 1390برچسب:حادثه,داستان,داستانهای زیبا,, :: 6:26 ::  نويسنده : رحمانی

«نعمتهای واقعی زندگی ما خود را به شکل درد، کمبود و ناامیدی نشان می دهند. ولی اگر صبور باشیم، به زودی این رنجها و کمبودها و ناامیدیها برکت خود را به ما نشان خواهند داد.»

 جوزف ادیسون


آن سال عید روز یکشنبه بود و جوانها تصمیم گرفتند جشن بزرگی بر پا کنن. مادر دو تا از دخترها از من خواست که در صورت امکان، دخترهایش را با ماشین خودم به کلیسا ببرم. او از رانندگی در شب می ترسید و آن شب هم زمین بسیار لغزنده بود. من قول دادم دخترهایش را به جشن ببرم.

آن شب وقتی به کلیسا می رفتیم، دخترها کنار من، روی صندلی جلو ماشین نشسته بودند. از سربالایی جاده می گذشتیم که در مقابل مان دیدیم در ریل قطار حادثه ای رخ داده است. تا آمدم ماشین را کنترل کنم، ماشین لغزید و به اتومبیل جلویی خورد. برگشتم تا ببینم چه بلایی سر دخترها آمده است. سر دختری که کنار پنجره نشسته بود به شیشه خورده و خون روی گونه هایش راه افتاده بود. منظره ترسناکی بود خوشبختانه یکی از راننده های ماشین های اطراف همراه خود جعبه کمک های اولیه داشت و ما توانستیم جلوی خونریزی را بگیریم. کارشناس تصادف اعلام کرد که این تصادف اجتناب ناپذیر بوده و نباید خسارتی پرداخت شود.

ولی من سخت نگران دختر 17 ساله زیبایی بودم که باید تا آخر عمر با دو خراش عمیق روی صورتش کنار می آمد و این حادثه هم زمانی اتفاق افتاده بود که او را دست من سپرده بودند.

او را به بیمارستان بردم تا زخمهایش را بخیه بزنند. احساس کردم این کار خیلی طول کشیده است. به پرستار گفتم که دکترها چه می کنند. پرستار گفت که پزشکی که زخمهای او را بخیه می کند، جراح پلاستیک است و دارد سعی می کند بخیه ها را ظریف بزند تا ردی روی صورت دختر باقی نماند. ناگهان احساس کردم که خداوند چه به موقع به فریادم رسیده است.

از این که دونا را در بیمارستان ببینم، می ترسیدم و احساس می کردم از من عصبانی است و سرزنشم می کند. چون شب عید بود، دکترها سعی می کردند حتی موقتا بیماران را به خانه بفرستند و جراحی های مهمتر را بعدا انجام دهند. بنابراین در بخشی که دونا بستری بود، بیماران زیادی نبودند.

از پرستاری درباره وضع روحی دونا سؤال کردم. پرستار لبخند زد و گفت که او بیمار دوست داشتنی است و مانند خورشید گرم و صمیمی است. دونا خوشحال بود، از آنها درباره ی معالجه بیماریها سؤال می کرد. چون بخش خلوت بود، پرستارها به اتاق دونا می رفتند و با او حرف می زدند و به سؤالاتش پاسخ می دادند.

به دونا گفتم که از این حادثه بسیار متأسفم و او به من گفت که ناراحت نباشم و می تواند روی زخمها را با پودر بپوشاند. بعد هیجان زده درباره کار پرستارها حرف زد. پرستارها دور تخت او ایستاده بودند و لبخند می زدند و دونا بسیار خوشحال بود. ابن اولین باری بود که به بیمارستان آمده و بسیار تحت تأثیر قرار گرفته بود.

بعدها دونا در مدرسه بارها ماجرای تصادف و بستری شدن در بیمارستان را تعریف کرد. مادر و خواهر او هرگز مرا سرزنش نکردند. ولی من هنوز هم از اینکه صورت یک نوجوان زیبا به آن شکل در آمده بود، احساس گناه می کردم.

یک سال بعد از آن شهر رفتم و ارتباطم با دونا و خانواده اش قطع شد.

پانزده سال بعد بار دیگر برای خدمت به کلیسا مرا دعوت کردند. شب آخر متوجه شدم که مادر دونا منتظر است تا با من خداحافظی کند. دوباره خاطره ی تصادف ان شب و زخم صورت دخترش آزارم داد. جلو آمد، مقابلم ایستاد و لبخند زیبایی بر لب آورد.

وقتی به من گفت که آیا می دانم بعد از آن ماجرا چه اتفاقی برای دونا افتاده است، از ته دل می خندید، نه! من نمی دونستم چه اتفاقی افتاده است. فقط یادم می آمد که علاقه بسیاری به پرستارها داشت. مادر دونا گفت: «دونا تصمیم گرفت پرستار شود. به دانشکده پرستاری رفت و شاگرد ممتاز شد. بعد در بیمارستان کار پیدا کرد و با پرشکی آشنا شد و با هم ازدواج کردند و حالا دو تا بچه دوست داشتنی دارند. او بارها به من گفته است که تصادف آن شب، بهترین حادثه زندگیش بوده است.»



جمعه 14 بهمن 1390برچسب:فقط در تایلند, :: 6:9 ::  نويسنده : رحمانی

عکس های عجیب وغریب از تایلد و شاید هم باور نکردنی.

برای مشاهده تمامی عکس ها به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:آش شولی,غذای محلی یزد, :: 6:7 ::  نويسنده : رحمانی

مواد لازم برای تهیه ی آش شولی:

 

سبزی (نصف آن اسفناج و نصف دیگر شوید، تره، جعفری و چند شاخه شنبلیله) – یک و نیم کیلو

 

 

چغندر – دو عدد بزرگ

 

 

پیاز – سه عدد

 

 

نعنا – خشک دو قاشق غذا خوری

 

 

آرد – یک و نیم لیوان

 

 

عدس – یک لیوان

 

 

روغن – به میزان لازم برای پیاز و نعناع داغ

 

 

نمک – به میزان لازم

 

 

زردچوبه – دو قاشق مربا‌خوری

 

سرکه – به میزان دلخواه

طرز تهیه ی آش شولی:

 

ابتدا چغندر را پوست کنده، سپس آن را به صورت خلالی برش داده و با مقداری آب می‌گذاریم روی شعله تا نیم‌پز شود. بعد از نیم پز شدن چغندر، عدس و سبزی خرده شده را به آن اضافه می‌کنیم و صبر‌می‌کنیم تا کاملا بپزد. در این فاصله نعنا و پیاز داغ را درست کرده و به آن زردچوبه را اضافه می‌کنیم.

 

به آرد حدود ۴ تا ۵ لیوان آب اضافه کرده و سپس با دست، کاملا آن‌ها را با هم مخلوط می‌کنیم. وقتی سبزی و عدس پخته شد نصف پیاز داغ را به قابلمه اضافه کرده و می‌گذاریم چند غل بخورد. بعد از آن، ابتدا حدود ۴ لیوان آب جوش به آش اضافه می‌کنیم و سپس آرد آب گرفته را به آرامی به آش اضافه می‌کنیم و همزمان هم، خوب به هم می‌زنیم تا آرد گلوله نشود.



نتایج تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان داده است که شیر همانند “بنزین” مغز نقش مهمی در پیشگیری یا آهسته کردن فرایند زوال نورولوژیکی ایفا می کند.

 

نوشیدن حداقل یک لیوان شیر در روز ذهن و عملکرد حافظه را بهبود می بخشد و می تواند از زوال نورولوژیکی پیشگیری کرده یا فرایند آن را آهسته تر کند.

 

دانشمندان دانشگاه “ماین” به منظور دستیابی به این نتایج، کارایی مغزی بیش از ۹۰۰ مرد و زن بین ۲۳ تا ۹۸ سال را با تجویز تستی که در آن ۸ پارامتر کلیدی مختلف را ارزیابی می کرد اندازه گیری کردند.

 

این محققان دریافتند کسانی که شیر یا فراورده های لبنی بیشتری مصرف می کردند به طور قابل توجهی نتایج بهتری به دست آوردند. به خصوص، نسبت به کسانی که شیر نمی نوشیدند، افرادی که این نوشیدنی را مصرف می کردند ۵ برابر با خطر کمتری در انجام اشتباه تستها مواجه بودند.

براساس گزارش eMaxHealth، نتایج این یافته ها به بیانی ساده نشان می دهد که یک تغییر ساده در سبک زندگی و روش تغذیه می تواند به یک فرصت بزرگ برای به تاخیر انداختن یا پیشگیری از اختلال در عملکرد نورونها تبدیل شود.



پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:به دنبال رویاهایم, :: 5:51 ::  نويسنده : رحمانی

مسابقه ی دور منطقه بود که تمام فصل برایش تمرین کرده بودیم. پایم هنوز مصدوم بود. در واقع نمی دانستم در مسابقه شرکت کنم یا نه. اما اکنون خودم را برای مسابقه ی 3200 متر آماده می کردم.

_ «آماده... حرکت.»

تفنگ شلیک شد و ما مسابقه را شروع کردیم. دخترهای دیگر از من جلو زدند. متوجه شدم که می لنگم و هرچه از بقیه عقب تر می افتادم، بیشتر احساس سر افکندگی می کردم.

برنده وقتی از خط پایان گذشت، دو دور از من جلوتر بود.

جمعیت فریاد زد: «هورا!»

بلندترین فریاد تشویقی بود که تا آن زمان شنیده بودم.

همانطور که لنگ لنگان پیش می رفتم،با خود فکر کردم: شاید بهتر باشد رهایش کنم. آنان برای تمام کردن مسابقه منتظر من نمی مانند. اما تصمیم گرفتم مسابقه را ادامه دهم. در دو دور آخر با درد می دویدم تصمیم گرفتم سال بعد در مسابقات شرکت نکنم. حتی اگر پایم خوب می شد هم شرکت نمی کردم. من هرگز نمی توانستم از دختری که دو دور از مت جلو زده بود، جلو بزنم.

وقتی به خط پایان رسیدم، صدای تشویق تماشاگران را شنیدم، به بلندی زمانی بود که نفر اول را تشویق می کردند. از خودم پرسیدم: این صداها برای چیست؟ برگشتم و دیدم پسرها برای مسابقه بعدی آماده می شوند. حتما آنان پسرها را تشویق می کنند.

مستقیما به طرف حمام می رفتم که دختری راهم را سد کرد و گفت: «تو خیلی شجاع هستی.»

با خودم گفتم: شجاع؟حتما مرا با کس دیگری اشتباه گرفته بود. من در مسابقه باخته بودم.

_ «من اگر جای تو بودم هرگز نمی توانستم سه کیلومتر آخر را بدوم. در همان دور اول از زمین بیرون می آمدم. پایت چطور است؟ ما تو را تشویق می کردیم. صدای مان را می شنیدی؟»

باورم نمی شد. فردی نا آشنا مرا تشویق می کرده است. نه برای آنکه می خواست برنده شوم، بلکه چون می خواست من مسابقه را ادامه دهم. ناگهان بار دیگر امیدم را به دست آوردم. تصمیم گرفتم سال بعد هم در مسابقات شرکت کنم. آن دختر رؤیای مرا نجات داده بود.

آن روز دو چیز آموختم:

اول، مهربانی و اعتماد به مردم که می تواند تغییر بزرگی در آنان ایجاد کند.

دوم، توان و شجاعت را همیشه با پیروزی نمی سنجند. آن ها را به میزان تلاش های مان می سنجند. قدرتمندترین افراد، کسانی نیستند که برنده می شوند، کسانی هستند که وقتی شکست می خورند، نا امید نمی شوند.

من فقط آرزو می کنم که روزی بتوانم در مسابقه برنده شوم و همان تشویق هایی را بشنوم که وقتی شکست خوردم، شنیدم.

اشلی هاجسون



چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:نقاشی های زیبا با مداد,, :: 6:46 ::  نويسنده : رحمانی

باور کردنش سخت است اما تمام این تصاویر زیبا طراحی هایی با مداد هستند. خالق چنین آثار باور نکردنی گرافیست ۳۸ ساله ی هنگ کنگی به نام پل لانگ است. یک مداد ۰٫۵ میلی متر ی و کاغذ A2 تنها ابزار این گرافیست برای خلق این آثار هستند. او در کارهایش هرگز از پاک کن استفاده نمی کند و ممکن است تا ۶۰ ساعت برای یک طرح خود وقت صرف کند.

تصاویر زیبا و بیشتر را در ادامه مطلب ببینید.



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:رودخانه چطور شکل میگیرد؟,, :: 6:35 ::  نويسنده : رحمانی

منشأ رودخانه ها در بالای تپه ها است، همانطور که مجراهای کوچک رودها در اثر بارندگی شکل می گیرند و یا همانند چشمه ها که از دل زمین جاری می شوند. رودخانه ها راه را می شکافند و چشم انداز طبیعت را در مسیر حرکت به سوی دریا تغییر می دهند. در کوهپایه ها آب می تواند با سرعت و قدرت بسیار بالایی حرکت کند.

 

رودخانه می تواند دره های تنگ و V شکل را در صخره های نرم تر به وجود آورد و در صخره های محکم تر می تواند آبشارها را بسازد. رودخانه، سنگ ها و ریگ های مسیر بستر خود را جا به جا می کند و می غلتاند. رسوبات سبک تر یا حمل می شوند و یا در آب حل می شوند. وقتی آنها به شیب های ملایم تر می رسند رود عریض تر شده و حرکتش کند تر می شود.

 

وقتی رودخانه طغیان می کند و مرزهای آن در طول کناره رودخانه شکل می گیرد، گل و لای شن ته نشین می شود. وقتی رودخانه به جلگه های پست می رسد شروع به پیچ و تاب خوردن می کند.



 «رویاهای خود را گرامی بدارید. زیرا آن ها فرزندان روح شما هستند و موفقیت های نهایی شما نهفته در آن هاست.»

 ناپلئون هیل

سالها پیش وقتی باستان شناسی مقبره ی مصر باستان را حفاری می کرد، به بذرهایی که در تکه ای چوب پنهان شده بود، برخورد نمود. پس از 3000 سال که این بذرها کاشته شدند، نیروی بالفعل خود را بازیافتند. علاوه بر استعدادهای ذاتی، آیا حالت هایی چنین ناامید کننده در حیات بشر وجود دارد که بشر را به یأس مطلق محکوم کند؟ یا در وجود انسان ها هم بذرهایی وجود دارد، انگیزه  ای که با آن پوسته ی سخت بدبختی را بشکافند؟

به این داستان که در 23 ماه مه 1984 به آسوشیتدپرس مخابره شد، توجه کنید:

مری گرودا در کودکی خواندن و نوشتن را نیاموخت. دکترها در او تشخیص عقب افتادگی دادند. در نوجوانی برچسب «اصلاح ناپذیری» هم به او اضافه شد و محکوم به دو سال حبس در دارالتأدیب شد. در این محیط بسته مری برای یادگیری تلاش کرد و روزی 16 ساعت درس می خواند. بعد هم پاداش تلاشش را گرفت. یعنی موفق به کسب دیپلم دبیرستان شد.

اما بدبختی باز هم به سراغش آمد. او گرفتار مشکلات خانوادگی شد و دو سال بعد، با یاری پدرش توانست آنچه را از دست داده بود، بازیابد.

مری  دچار مشکلات مالی عدیده ای شده بود، با یاری مؤسسه خیریه به زندگی خود ادامه داد. در این زمان بود که دوره هایی را در کالج سپری کرد. هنگام تکمیل دوره ی کاری خود، برای خواندن رشته پزشکی، به مدرسه طب آلبانی در خواستی فرستاد و پذیرفته شد.

مری گرودا لوئیز که اکنون ازدواج کرده است، در بهار 1984 در ارگون لباس فارغ التحصیلی را پوشید و وقتی می خواست مدرک اعتماد به نفس و پشتکار خود را بگیرد، هیچ کس حدس نمی زد در فکر او چه می گذرد.

در این نقطه کوچک از سیاره زمین، شخصی ایستاده بود که شجاعانه رؤیایی غیر ممکن را تحقق بخشیده بود. شخصی که الوهیت انسانی را به منصه ظهور رساند. اینجا دکتر مری گرودا لوئیز ایستاده بود.

جیمز ئئ. کانر



شرق: اگر به اخبار و تازه‌های علمی پیرامون مواد غذایی دقت کنید، متوجه خواهید شد که خوراکی‌ها و مکمل‌های رژیمی همه کار می‌کنند از افزایش تمرکز گرفته تا تقویت حافظه و دقت و حتی عملکردهای مغزی.
اما آیا در واقعیت هم همین‌طور است؟ هیچ شکی نیست که با بالارفتن سن، بدن نیز پیر و فرتوت می‌شود. اما مطمئن باشید با رژیم غذایی مناسب می‌توان مغزی سالم با عملکرد بالا حتی در دوران پیری داشت به شرط اینکه انتخاب غذاها و نوشیدنی‌هایتان هوشمندانه باشد.

کافئین و هوشیاری

هیچ معجزه‌ای نمی‌تواند IQ را بالا ببرد و شما را باهوش‌تر کند؛ اما برخی مواد نظیر کافئین انرژی‌بخش بوده و به دقت و تمرکز بیشتر منجر می‌شود. کافئین در شکلات، نوشابه‌های انرژی‌زا و برخی داروها یافت می‌شود و بدون هیچ تردیدی شما را کاملا هوشیار و بیدار می‌کند- اگرچه اثر آن کوتاه‌مدت است – و یادتان باشد که همیشه بیشتر، اثر بهتر ندارد: کافئین زیاد شما را ناراحت، عصبی و وحشت‌زده می‌کند.

شکر و افزایش هوشیاری

شکر بهترین منبع غذایی برای مغز است، البته نه شکری که روی میز غذاخوری‌تان است بلکه گلوکز، همان ماده‌ای که بدن با سوزاندن شکر و کربوهیدرات‌هایی که می‌خورید، تولید می‌کند. برای همین است که یک لیوان نوشیدنی شیرین برای مدت کوتاهی حافظه، فرآیندهای فکری و توانایی ذهنی شما را تقویت می‌کند.
توجه داشته باشید مصرف خارج از قاعده شکر باعث صدمه به حافظه و دیگر اعضای بدن می‌شود. نه اینکه اصلا شکر نخورید، همیشه جانب احتیاط را رعایت کنید.

صبحانه، سوخت مغز

عادت کرده اید بدون صبحانه خوردن از خانه بیرون بروید؟ مطالعات انجام شده حاکی از نقش ارزنده صبحانه در بهبود کوتاه‌مدت حافظه و توجه است. دانش‌آموزانی که صبحانه می‌خورند، بازده درسی بالاتری دارند. از نظر پژوهشگران غلات کامل، لبنیات و میوه از بهترین سوخت‌های مغزی به شمار می‌روند. اما باز هم میانه‌روی فراموش نشود، چرا که به نظر می‌رسد صبحانه پرکالری مانع تمرکز می‌شود.

ماهی، غذای ویژه مغز

ماهی یک منبع پروتئینی بسیار عالی و یکی از بهترین تقویت‌کننده‌های مغز است و این همه را مدیون اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای عملکرد و تکامل مغز ضروری است. این چربی‌های سالم، قدرت حیرت‌انگیزی در تقویت مغز دارند: هرچه محتوای اسیدهای چرب امگا۳ در رژیم غذایی بالاتر باشد، ریسک فراموشی و سکته کمتر است، روند زوال مغزی آهسته‌تر می‌شود و با بالا رفتن سن، نقش مهمی در افزایش عملکرد حافظه بازی می‌کند. خوردن دو وعده ماهی در هفته برای سلامت مغز و قلب ضروری است.

شکلات و آجیل روزانه

آجیل و مغز دانه‌ها منبع غنی از ویتامین E به شمار می‌روند، آنتی‌اکسیدانی که موجب کاهش زوال ادراکی با بالا رفتن سن می‌شود. شکلات تلخ هم حاوی خواص آنتی‌اکسیدانی قدرتمند و محرک‌های طبیعی مانند کافئین است که تمرکز و دقت را زیاد می‌کند.
قدری شکلات و آجیل در برنامه روزانه غذایی خود بگنجانید تا بدون مصرف کالری، چربی یا شکر بیش از اندازه، نیازهای بدن خود را برآورده باشید.

آووکادو و غلات کامل

تمامی اندام‌های بدن خصوصا قلب و مغز به سیستم جریان خون بدن متکی هستند. رژیم سرشار از غلات کامل و میوه مانند آووکادو ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی را کم کرده و کلسترول بدن را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه ریسک انباشت پلاک کاهش یافته و جریان خون تقویت می‌شود. در نهایت هم سلول‌های مغزی عمری طولانی‌تر خواهند داشت.
غلات کامل مانند ذرت بوداده و گندم کامل فیبر و ویتامین E رژیم غذایی را تامین می‌کنند و آووکادو هم گرچه چرب است اما چربی آن خوب است و به جریان خون بهتر کمک می‌کند.

فواید رژیم سالم

شاید تکراری باشد اما حقیقت دارد: اگر رژیم غذایی فاقد مواد غذایی ضروری باشد، توانایی دقت شما کاهش می‌یابد. زیاده از حد یا کم خوردن هر دو توانایی تمرکز را با اختلال مواجه می‌کند. بعد از یک وعده غذایی سنگین، احساس سنگینی و تنبلی می‌کنید، در عین حال گرسنگی کشیدن نیز درد و سوزش معده به دنبال دارد.
مغزتان را تقویت کنید: از همه نوع غذاهای کامل و سالم در رژیم غذایی خود سود جویید.

ویتامین‌ها، موادمعدنی و مکمل‌ها

قفسه‌های داروخانه‌ها مملو از مکمل‌هایی است که نقش آن تامین سلامتی است. گرچه آگاهی از قدرت تقویت‌کننده انواع مکمل‌های ویتامین‌های B، C و E، بتاکاروتن و منیزیوم روی عملکرد مغز بسیار نویدبخش است اما مکمل‌ها فقط زمانی برای فرد مفید هستند که رژیم‌غذایی فاقد آن ماده غذایی خاص باشد.
خوشبینی پژوهشگران در رابطه با ترکیبات جینسنگ، جینکو، ویتامین‌ها، موادمعدنی و گیاهان دارویی و تاثیر آنها روی مغز توأم با احتیاط است.



سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:بامبو و سرخس,داستان بامبو و سرخس, :: 6:12 ::  نويسنده : رحمانی

روزی تصمیم گرفتم که دیگر همه چیز را رها کنم. شغلم ‏را، دوستانم را، زندگی ام را!
به جنگلی رفتم تا برای آخرین بار با خدا ‏صحبت کنم. به خدا گفتم: آیا می‏ توانی دلیلی برای ادامه زندگی برایم بیاوری؟
و جواب ‏او مرا شگفت زده کرد.
او گفت : آیا درخت سرخس و بامبو را می بینی؟
پاسخ دادم : بلی.
فرمود: ‏هنگامی که درخت بامبو و سرخس راآفریدم، به خوبی ازآنها مراقبت نمودم. به آنها نور ‏و غذای کافی دادم. دیر زمانی نپایید که سرخس سر از خاک برآورد و تمام زمین را فرا ‏گرفت اما از بامبو خبری نبود. من از او قطع امید نکردم. در دومین سال سرخسها بیشتر ‏رشد کردند و زیبایی خیره کننده ای به زمین بخشیدند اما همچنان از بامبوها خبری نبود.

‏من بامبوها را رها نکردم. در سالهای سوم و چهارم نیز بامبوها رشد نکردند. اما من ‏باز از آنها قطع امید نکردم. در سال پنجم جوانه کوچکی از بامبو نمایان شد. در ‏مقایسه با سرخس کوچک و کوتاه بود اما با گذشت ۶ ماه ارتفاع آن به بیش از ۱۰۰ فوت ‏رسید. ۵ سال طول کشیده بود تا ریشه ‏های بامبو به اندازه کافی قوی شوند.. ریشه هایی ‏که بامبو را قوی می‏ ساختند و آنچه را برای زندگی به آن نیاز داشت را فراهم می ‏کرد.
‏خداوند در ادامه فرمود: آیا می‏ دانی در تمامی این سالها که تو درگیر مبارزه با ‏سختیها و مشکلات بودی در حقیقت ریشه هایت را مستحکم می ‏ساختی. من در تمامی این مدت ‏تو را رها نکردم همانگونه که بامبوها را رها نکردم.
‏هرگز خودت را با دیگران ‏مقایسه نکن. بامبو و سرخس دو گیاه متفاوتند اما هر دو به زیبایی جنگل کمک می کنن. ‏زمان تو نیز فرا خواهد رسید تو نیز رشد می ‏ کنی و قد می کشی!
‏از او پرسیدم : من ‏چقدر قد می‏ کشم.
‏در پاسخ از من پرسید: بامبو چقدر رشد می کند؟
جواب دادم: هر ‏چقدر که بتواند.

‏گفت: تو نیز باید رشد کنی و قد بکشی، هر اندازه که ‏بتوانی…



مواد لازم برای تهیه ی باسلوق:

گردو – ۱۵۰ گرم
نشاسته – ۳۵۰ گرم
آب – یک و یک دوم لیوان
گلاب – یک دوم لیوان
شکر – ۳۰۰ گرم
کره ی پاستوریزه – ۱ قاشق غذاخوری
پودر نارگیل – به مقدار لازم

طرزتهیه باسلوق:

سوزن را نخ کنید و از وسط گردو رد کنید تا گردوها به هم متصل شوند. نشاسته را در آب (سرد) حل کنید، گلاب را به آن اضافه کرده و از صافی رد کنید تا مایه یک دست شود. سپس شکر را اضافه کنید. مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا مایه غلیظ شود. (تقریباً غلظت آن به صورت خمیر نرم در آید) کره را اضافه کرده، سپس مایه باسلوق را از روی حرارت برداشته ، روی کاغذ روغنی که پودر نارگیل پاشیده اید پهن کنید. گردو را در یک طرف خمیر قرار داده و به کمک کاغذ آن را رول کنید و دو سر آن را بهم بچسبانید و به مدت ۸-۷ ساعت داخل یخچال قرار دهید. پس از این مدت، باسلوق را از یخچال در آورده، و به صورت دلخواه برش دهید و سرو نمایید.



شناسایی ۱۱ منظومه شمسی جدیدخبرگزاری فارس: دانشمندان با استفاده از تلسکوپ فضایی کپلر موفق به شناسایی ۱۱ منظومه شمسی جدید شدند.


به
گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دانشمندان موفق شدند با استفاده از
تلسکوپ فضایی کپلر، ۱۱منظومه شمسی جدید را شناسایی کنند که یکی از آنها
دارای ۵ سیاره است که به دور یک ستاره مادر در حال گردش هستند.



بر اساس این گزارش، تاکنون ۷۲۹ سیاره در منظومه‌های شمسی دیگر مشاهده شدند
که ۶۰ تا از آنها توسط تلسکوپ کپلر که در سال 2009 راه‌اندازی شد تأیید
شدند. این تلسکوپ قادر است میزان کم نور تابانده شده از یک ستاره را
نیز تشخیص دهد.



به گزارش ساینس‌دیلی، نکته جالب عدم تشابه این
منظومه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شمسی به منظومه شمسی ما
است به عنوان نمونه در مورد همین منظومه شمسی که به تازگی کشف شد که دارای ۵
سیاره بود؛ ستاره مرکزی آن مسن‌تر و بزرگ‌تر از خورشید است ضمن این‌که
تمام ۵ سیاره در مدارهایی می‌گردند که مجموع فاصله آنها از فاصله خورشید تا
عطارد نیز کمتر است.



قطر سیارات این منظومه شمسی کشف شده بین 1.5 تا 5 برابر زمین است. پیش از
این نیز این تلسکوپ یک منظومه شمسی با ۶ سیاره را کشف کرده بود



تصاویر بیشتر از بلند قد ترین دختران جهان را در ادامه مطلب ببینید.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:زندگی در یک تخم مرغ!, :: 6:32 ::  نويسنده : رحمانی

در این پست به شما خانه ای به شکل یک تخم مرغ را نشان می دهیم. این پروژه جالب توسط استودیو ی معماری architectual dmvA از بلژیک طراحی و ساخته شده است. به رغم اندازه کوچک این خانه هر آنچه را که شما در زندگی عادی نیاز دارید: آشپزخانه، حمام، تخت را در خود جای داده است. برای خروج از این خانه ی تخم مرغی دو راه وجود دارد: یک خروجی استاندارد از کنار آن و یک خروجی در جلوی آن. همچنین به دلیل اندازه کوچک “خانه تخم مرغی” به راحتی قابل حمل است.

تصاویر بیشتر را در ادامه مطلب ببینید.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:داستان,, :: 6:20 ::  نويسنده : رحمانی

اسپارکی نمی توانست مدرسه را تحمل کند. او کلاس هشتم بود و در تمام درس هایش تجدید شده بود. در درس فیزیک نیز رد شد و نمره ی صفر گرفت. در درس زبان، ریاضی و انگلیسی رد شد.

نمره ی ورزشش نیز بهتر از اینها نبود. با آنکه سرانجام توانست عضو تیم گلف مدرسه شود، اما در تمام مسابقات مهم آن فصل شکست خورد. برای تشویق او مسابقه ی ارفاقی برگزار شد و در آن نیز شکست خورد.

اسپارکی در تمام دوران نوجوانی اش فردی بی دست و پا بود. در واقع دانش آموزان دیگر از او بیزار نبودند، اما هیچ کس اهمیتی به او نمی داد.

اگر خارج از مدرسه یکی از همکلاسی هایش به او سلام می کرد، او حیرت می کرد. او هرگز دوستی نداشت و می ترسید از دیگران جواب رد بشنود.

اسپارکی بازنده ی همیشگی بود. او و همکلاسی هایش.... و همه این را می دانستند؛ بنابراین او نیز این حقیقت را پذیرفته بود. او فورا در زندگی اش به این نتیجه رسید که اگر قرار باشد اوضاع خوب پیش برود، می رود. در غیر این صورت باید خودش را با شرایط وفق دهد.

یک چیز برای اسپارکی مهم بود. نقاشی. او به کارهای هنری اش افتخار می کرد. البته هیچ کس قدر آن ها را نمی دانست. در سال آخر دبیرستان او کاریکاتوری کشید و به معلمش داد، اما معلم او را تشویق نکرد. با آنکه از کارهایش استقبال نمی شد، اما توانایی هایش را باور داشت و تصمیم گرفت هنرمندی حرفه ای شود.

پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان نامه ای به استودیو والت دیزنی ارسال کرد. به او گفتند که نمونه ای از کارهایش را بفرستد و موضوع کارتون را برای او تعیین کردند.

اسپارکی کارتون پیشنهاد شده را کشید. او برای این کار، مانند تمام نقاشی هایش، وقت زیادی گذاشت.

سرانجام پاسخ استودیو والت دیزنی به دستش رسید. او بار دیگر رد شده بود. شکستی دیگر به شکست هایش اضافه شد.

اسپارکی تصمیم گرفت زندگی نامه ی خود را به صورت کارتون در آورد. او کدوکی خود را در کارتون شرح داد: بازنده ای کوچک و ناموفق.

شخصیت کارتونی او فورا در تمام دنیا مشهور شد. زیرا اسپارکی، در دوران تحصیلیش در مدرسه آنقدر ناموفق بود که بارها رد شده بود.

سپس او شخصیت کارتونی کمدی چارلی براون را خلق کرد؛ کسی که بادکنک هایش هیچ وقت به هوا نمی رفت و هرگز نمی توانست توپ فوتبال را پرت کند.



یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:طبیعت زیبا , :: 5:54 ::  نويسنده : رحمانی

امروز ما می خواهیم به شما عکس های بسیار زیبای مائوریزیو فونتانا، عکاس ایتالیایی را نشان دهیم. این عکس ها در عین سادگی بسیار جذاب و دیدنی هستند. در میان این مجموعه عکس ها شما تصاویری از ونیز، طبیعت آرام ایسلند و قلعه های باستانی فرانسه را می بینید.

برای مشاهده ادامه تصاویر زیبا به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 



ادامه مطلب ...


دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: شیر بادام موجب افزایش رطوبت مغز می‌شود و برای رفع بی‌خوابی مفید است.

 

محمود خدادوست اظهار داشت: برای رفع بی‌خوابی باید مزاج افراد شناسایی شود. افرادی هستند که سردی و تری در بدنشان غلبه پیدا کرده است که باید با مواد غذایی مانند چای ‌دارچین، اسطوخودوس، گل‌گاوزبان و بادرنجبویه سردی و تری را از بدن خارج کنند.

 

اما افرادی هم هستند که گرمی و خشکی در بدنشان غلبه پیدا کرده است که این افراد باید مواد غذایی مرطوب مانند کاهو، مغزهای گیاهی مانند بادام یا گیاهان دارویی مانند گل بنفشه و گل پنیرک را استفاده کنند که موجب کاهش خشکی بدن می‌شود. این گیاهان طبیعت سرد و تر دارند و خشکی را از مغز خارج می‌کنند.

 

خدادوست بیان داشت: شیر بادام نیز موجب افزایش رطوبت مغز می‌شود و برای رفع بی‌خوابی مفید است؛ زمانی که افراد دچار بی‌خوابی شدند، شب‌ هنگام می‌توانند یکی از این مواد رطوبت‌دار را مصرف کنند که موجب آرامش مغز می‌شود و بی‌خوابی برطرف خواهد شد.

 

در طب سنتی استفاده از شیرهای گیاهی بسیار اهمیت دارد و مصرف این گونه شیرها می‌تواند موجب تقویت بدن شود.

شیربادام از مخلوط ۲۱ عدد بادام با ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری عسل و یک لیوان آب در مخلوط‌کن تهیه می‌شود. بادام‌ها باید به خوبی با عسل میکس شود و پس از آن یک تا دو لیوان آب به آن اضافه شود و افراد این مخلوط را در طول یک روز مصرف کنند.



درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کهکشاه بی رنگ و آدرس zxa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







javahermarket