کهکشان بی رنگ
 
 
سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, :: 10:54 ::  نويسنده : رحمانی

حالش خیلی عجیب بود فهمیدم با بقیه فرق میکنه
گفت : یه سوال دارم که خیلی جوابش برام مهمه
گفتم :چشم، اگه جوابشو بدونم، خوشحال میشم بتونم کمکتون کنم
گفت: دارم میمیرم
گفتم: یعنی چی؟
گفت: یعنی دارم میمیرم دیگه
گفتم: دکتر دیگه ای، خارج از کشور؟
گفت: نه همه اتفاق نظر دارن، گفتن خارج هم کاری نمیشه کرد.
گفتم: خدا کریمه، انشالله که بهت سلامتی میده
با تعجب نگاه کرد و گفت: یعنی اگه من بمیرم، خدا کریم نیست؟
فهمیدم آدم فهمیده ایه و نمیشه گول مالید سرش
گفتم: راست میگی، حالا سوالت چیه؟
گفت: من از وقتی فهمیدم دارم میمیرم خیلی ناراحت شدم
از خونه بیرون نمیومدم، کارم شده بود تو اتاق موندن و غصه خوردن،
تا اینکه یه روز به خودم گفتم تا کی منتظر مرگ باشم،
خلاصه یه روز صبح از خونه زدم بیرون مثل همه شروع به کار کردم،
اما با مردم فرق داشتم، چون من قرار بود برم و انگار این حال منو کسی نداشت،
خیلی مهربون شدم، دیگه رفتارای غلط مردم خیلی اذیتم نمیکرد
با خودم میگفتم بذار دلشون خوش باشه که سر من کلاه گذاشتن، آخه من رفتنی ام و اونا انگار نه
سرتونو درد نیارم من کار میکردم اما حرص نداشتم
بین مردم بودم اما بهشون ظلم نمیکردم و دوستشون داشتم
ماشین عروس که میدیدم از ته دل شاد میشدم و دعا میکردم
گدا که میدیدم از ته دل غصه میخوردم و بدون اینکه حساب کتاب کنم کمک میکردم
مثل پیر مردا برا همه جوونا آرزوی خوشبختی میکردم
الغرض اینکه این ماجرا منو آدم خوبی کرد و ناز و خوردنی شدم
حالا سوالم اینه که من به خاطر مرگ خوب شدم و آیا خدا این خوب شدن و قبول میکنه؟
گفتم: بله، اونجور که یادگرفتم و به نظرم میرسه آدما تا دم رفتن خوب شدنشون واسه خدا عزیزه
آرام آرام خدا حافظی کرد و تشکر
داشت میرفت
گفتم: راستی نگفتی چقدر وقت داری؟
گفت: معلوم نیست بین یک روز تا چند هزار روز!!!
یه چرتکه انداختم دیدم منم تقریبا همین قدرا وقت دارم. با تعجب گفتم: مگه بیماریت چیه؟
گفت: بیمار نیستم!
هم کفرم داشت در میومد وهم ازتعجب داشتم شاخ دار میشدم گفتم: پس چی؟
گفت: فهمیدم مردنیم،
رفتم دکتر گفتم: میتونید کاری کنید که نمیرم گفتن: نه گفتم: خارج چی؟ و باز گفتند : نه!
خلاصه ما رفتنی هستیم کی ش فرقی داره مگه؟
باز خندید و رفت و دل منو با خودش برد



کیوی به علت خواص بالا و میزان کم قند به عنوان بهترین میوه زمستانی برای افراد دارای اضافه وزن و دیابتی ها به شمار می آید.

 

دکتر احمدرضا درستی گفت: قند موجود در کیوی که از مقدار کمی فروکتوز و گلوکز تشکیل شده به آرامی در بدن متابولیز می‌شود؛ بنابراین برای افراد دارای اضافه وزن و دیابتی نیز مفید است. همچنین فیبر و املاح این میوه به سلامت دستگاه گوارش کمک شایانی می‌کند و تامین کننده بخشی از فیبر مورد نیاز بدن است.

 

 

 

وی با بیان اینکه کیوی از جمله میوه‌هایی است که انرژی کمی دارد؛ به طوری که در ۲۰۰ گرم از آن تنها ۱۰۰ کیلو کالری انرژی یافت می‌شود و به همین دلیل می‌توان در رژیم‌های کم کالری از آن استفاده کرد افزود: همچنین کیوی از ویتامین C بالایی برخوردار است و می‌تواند تمام ویتامین مورد نیاز بدن و حتی بیشتر از آن را تامین کند به علاوه پتاسیم موجود در این میوه نیز نسبتا بالا است و حدود یک چهارم پتاسیم مورد نیاز بدن را داراست.

 

 

 

 

  درستی تاکید کرد: برای تامین پروتئین موردنیاز بدن نمی‌توان به کیوی اکتفا کرد یا آن را تامین کننده بخشی از پروتئین مورد نیاز داشت؛ چرا که میزان پروتئین در این میوه ناچیز بوده و تنها حدود یک درصد از آن است.

 

متخصصان غذایی بر این عقیده اند که برای پیش گیری از تب، ناراحتی های معده، بی حالی؛ خستگی، سرفه های شدید و زکام که در وجود باکتریها بروز می کند، مصرف ۱۵۰ میلی گرم ویتامین C که در میوه کیوی یافت می شود؛ بهترین راه است. کیوی سیستم حفاظتی بدن را نیز تقویت و از بروز سرطان جلوگیری می کند.



 

هرگز آن روز را که مادرم مجبورم کرد به جشن تولد دوستم بروم، فراموش نمی کنم. من در کلاس سوم خانم بلاک در ویرچیتای تگزاس بودم و آن روز دعوتنامه فقیرانه ای را که با دست نوشته شده بود، به خانه بردم و گفتم: «من به این جشن تولد نمی روم. او تازه به مدرسه ما آمده است. اسمش روت است. برنیس و پت هم نمی روند. او تمام بچه های کلاس را دعوت کرده است!»

 

 

مادرم دعوتنامه را نگاه کرد و سخت اندوهگین شد. بعد گفت: «تو باید بروی. من همین فردا یک هدیه برای دوستت می خرم.»

 

 

باورم نمی شد. مادرم هیچ وقت مرا مجبور نمی کرد به مهمانی بروم و ترجیح می دادم بمیرم، اما به آن مهمانی نروم. اما بی تابی من بی فایده بود.

 

 

روز شنبه مادرم مرا از خواب بیدار کرد و وادارم کرد آئینه صورتی مروارید نشانی را که خریده بود، کادو کنم و راه بیفتم. بعد مرا با ماشین سفیدش به خانه روت برد و آنجا پیاده ام کرد.

 

 

از پله های قدیمی خانه بالا می رفتم، دلم گرفت. خوشبختانه وضع خانه به بدی پله هایش نبود. دست کم روی مبلهای کهنه شانملافه های سفید انداخته بودند. بزرگترین کیکی را که در عمرم دیده بودم، روی میز قرار داشت و روی آن نه شمع گذاشته بودند. ۳۶ لیوان یک بار مصرف پر از شربت کنار میز قرار داشت. روی تک تک آن ها اسم بچه های کلاس نوشته شده بود. با خود گفتم خدا را شکر که دست کم وقتی بچه ها می آیند، اوضاع خیلی بد نیست. از روت پرسیدم: «مادرت کجاست؟» به کف اتاق نگریست و گفت: «بیمار است.»

 

 _ «پدرت کجاست؟»

 

 

 

 

_ «رفته.»

 

 

جز صدای سرفه های خشکی که از اتاق بغلی می آمد، هیچ صدایی سکوت آنجا را نمی شکست. ناگهان از فکری که در ذهنم نقش بست، وحشت کردم: «هیچ کس به مهمانی روت نمی آید.» من چطور می توانستم از آنجا بیرون بروم؟ اندوهگین و ناراحت بودم که صدای هق هق گریه ای را شنیدم. سرم را بلند کردم و دیدم روت دارد گریه می کند. دل کودکانه ام از حس همدردی نسبت به روت و خشم نسبت به ۳۵ نفر دیگر کلاس لبریز شد و در دل فریاد زدم: «کی به آنها احتیاج دارد؟»

 

 

دو نفری با هم بهترین جشن تولد را برگزار کردیم. کبریت پیدا نکردیم.برای آنکه مادر روت را اذیت نکنیم، وانمود کردیم که شمعها روشن هستند. روت در دل آرزویی کرد و شمعها را مثلا فوت کرد!

 

 

خیلی زود ظهر شد و مادرم دنبالم آمد. من دائم از روت تشکر می کردم، سوار ماشین مادرم شدم و راه افتادیم. من با خوشحالی گفتم: «مامان نمی دانی چه بازیهایی کردیم. روت بیشتر بازیها را برد، اما چون خوب نیست که مهمان برنده نشود، جایزه ها را با هم تقسیم کردیم. روت آئینه ای که خریدی، خیلی دوست داشت. نمی دانم چطور تا فردا صبح صبر کنم، باید به همه بگویم که چه مهمانی خوبی را از دست داده اند!»

 

 

مادرم ماشین را متوقف کرد و مرا محکم در آغوش گرفت. با چشمانی پر از اشک گفت: « من به تو افتخار می کنم.»

 

 

آن روز بود که فهمیدم حتی حضور یک نفر هم تأثیر دارد. من بر جشن تولد نه سالگی روت تأثیر گذاشتم و مادرم بر زندگی من اثر گذاشت.

 

 لی آن ریوز



ترکیب باور نکردنی این آثار هنری با هم قطعا تخیل شما را تحت تاثیر قرار می دهد. این تصاویر شگفت آور توسط هنرمند خلاق اسپانیایی جریکو سانتاندر ایجاد شده اند.

برای مشاهده کل تصاویر به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب ...


یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 20:9 ::  نويسنده : رحمانی

یک کارشناس تغذیه در خصوص خواص دارویی زنجبیل می گوید: زنجبیل دارای خاصیت ضد لخته شدن خون بوده و کلسترول خون را کاهش می دهد  که این می تواند برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مفید باشد.

 

یوسف نقیایی گفت: زنجبیل از گیاهان دارویی است که سابقه مصرف آن به چندین قرن پیش برمی گردد و هر صد گرم آن حاوی ۷۰ کالری بوده که عمده آن به خاطر وجود کربوهیدرات موجود در آن است البته در آن مقدار ناچیزی پروتئین و فیبر هم وجود دارد.

 

وی افزود: اگر زنجبیل به صورت آسیاب شده و پودر استفاده شود، مقدار انرژی آن بسیار افزایش یافته و به میزان ۳۰۰ کیلو کالری می رسد و حاوی پتاسیم بالایی خواهد بود.

 

وی افزود: زنجبیل خاصیت ضد نفخ و ضد التهاب دارد و در درمان زخم معده نیز استفاده می شود. همچنین حاوی مواد آنتی اکسیدانی بوده و به همین علت در پیشگیری از بروز برخی سرطان ها خصوصا سرطان دستگاه گوارش بسیار مناسب است.

این کارشناس تغذیه درباره موارد منع مصرف زنجبیل بیان کرد: مصرف زنجبیل برای کودکان زیر ۲ سال توصیه نمی شود. همچنین به دلیل احتمال تداخل با داروهای رقیق کننده خون مثل وارفارین بهتر است استفاده نشود.



یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:شکار لحظه ها, :: 19:49 ::  نويسنده : رحمانی

 

برای دیدن تصاویر زیباتر از شکار لحظه ها به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب ...


برای مشاهده بقیه عکس های زیبا به ادامه مطلب بروید.

 



ادامه مطلب ...


هر کدام از برند های جهانی ارزشی دارند. ارزش Apple نیز به عنوان هشتمین برند برتر دنیا ۳۳٫۴۹۲$ میلیارد دلار برآورد شده است. اپل موفق شده در سال ۲۰۱۱ ارزش برند خود را از رتبه ۹ به رتبه ۸ ارتقا دهد.

اما می دانید هشت برند با ارزش قبل از اپل کدامند؟

 

همه ساله Best Global Brands 2011 نام پر ارزش ترین برند های دنیا را اعلام می کند. بر طبق لیست منتشر شده از این منبع، اپل هشتمین رتبه در بین رقیبان را دارد.

 

در حالیکه ارزش برند اپل در حال حاضر حدودا ۳۳ میلیارد دلار است، برند های دیزنی و تویوتا با ارزش ۲۹ و ۲۷ میلیارد دلار بعد از اپل قرار دارند.

 

اما رتبه ۱ و با ارزش ترین برند دنیا کوکا کولا است که ۷۱ میلیارد دلار ارزش دارد. پس از کوکا کولا، برند IBM با ارزش ۶۹٫۹ میلیارد دلار در رتبه دوم، مایکروسافت با ارزش ۵۹ میلیارد دلار در رتبه سوم، گوگل با ۵۵ میلیون دلار در رتبه چهارم و اینتل با ۳۵ میلیون دلار در رتبه هفتم قرار دارد. جالب است بدانید برند سامسونگ رتبه ۱۷ جهان را به خود اختصاص داده و از بلک بری با رتبه ۵۶ و HTC با رتبه ۹۸ پیشی گرفته است.

 

هنوز زمان زیادی از شروع سال ۲۰۱۲ نگذشته ولی با وجود محصولات جذابی که Apple در راه دارد، احتمال می رود ارزش این برند، امسال بیشتر شود.



شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, :: 7:48 ::  نويسنده : رحمانی

تغذیه سالم در دوران بارداری اهمیت زیادی دارد، زیرا هر نوع ماده غذایی که مصرف شود به طور مستقیم روی سلامت جنین تاثیر می گذارد. پس از تولد نوزاد که سیستم ایمنی ضعیفی دارد، نیز تغذیه همچنان از اهمیت خاصی برخوردار است.


از آن جا که بیشتر وزن نوزاد از آب تشکیل شده، لازم است نوزاد آب کافی دریافت کند. شیر مادر یا شیر معمولی، حاوی مواد مغذی است که برای حفظ سلامت نوزاد مفید است. البته ثابت شده است که شیر مادر علاوه بر رفع تشنگی و تامین میزان مفید لاکتوز، چربی لازم را تامین می کند. در ۶ ماه اول شیر مادر برای تغذیه نوزاد کافی است. پس از ۶ماهگی می توان غذاهای جامد و مایعات دیگری به برنامه غذایی کودک اضافه کرد. اما غذای اصلی کودک باید همچنان شیر باشد.

 

 

بیشتر نوشیدنی ها به جز آب دارای قند است که برای سلامت کودک مضر است. همچنین نباید برای مدت طولانی از پستانک استفاده شود، زیرا به پوسیدگی دندان و اختلال گفتاری منجر می شود. آب که بهترین جایگزین مایعات است از بروز یبوست و اسهال نیز پیش گیری می کند. کمبود آب باعث معده درد و بروز عفونت های شدید در کودک می شود.

 

 

بنابراین مصرف بالای آب کودکان را در مقابل بیماری های متعدد محافظت می کند. اما در صورتی که تمایل دارید آب میوه به برنامه غذایی آن ها اضافه کنید، لازم است به نکته های زیر توجه کنید تا از عوارض جانبی آن پیش گیری شود.

 

 

* از آب میوه های ۱۰۰ درصد طبیعی دارای قند طبیعی استفاده شود. هر یک قسمت از آب میوه تازه را با ۱۰ قسمت آب جوش مخلوط کنید و بگذارید خنک شود.

 

 

* نوشیدنی های حاوی شیرین کننده غیرطبیعی مانند ساکاروز برای کودکان زیر ۳سال توصیه نمی شود.

 

 

* آب میوه های بازاری را که سرشار ازمواد شیرین کننده، نگه دارنده، طعم دهنده و رنگ است، از رژیم غذایی کودک حذف کنید.

 

 

* از نوشیدنی های گازدار که باعث پوسیدگی دندان می شود، پرهیز کنید.

 

 

* قبل از یک سالگی، از شیر گاو برای تغذیه کودک استفاده نکنید.

 

 

* آب جوشانده و خنک شده را بین وعده های غذایی به کودک بدهید.

 

 

* نوشیدنی های شیرین را هرگز در شیشه به کودک ندهید.

 

 

* از دادن شیر در حالی که کودک دراز کشیده است، بپرهیزید.

 

 

* پس از ۱۲ماه، شیشه را از او بگیرید.

 

* آب میوه تازه را با صبحانه یا بین وعده های غذایی به کودک بدهید.



کشتی مسافرتی کاستا کنکوردیا که یکی از بزرگ‌ترین کشتی‌های تفریحی اروپا بود و ۴۲۰۰ نفر خدمه و مسافر را با خود حمل می‌کرد، روز شنبه دچار سانحه‌ای مرگبار و غیرعادی شد.

 

به گزارش نیوساینتیست، در اثر برخورد کشتی با صخره در نزدیکی جزیره ایتالیایی گیگلیو، سوراخی در بدنه آن ایجاد و کشتی واژگون شد. این امر مانع از این شد که بتوان قایق‌های نجاتی را که در سمت چپ کشتی بودند به آب انداخت و مسافران و خدمه را از کشتی خارج کرد. تا ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه به وقت گرینویچ، مرگ شش نفر از سرنشینان تایید شده و دست کم ۱۵ نفر دیگر نیز تاکنون پیدا نشده‌اند. با غرق شدن این تایتانیک قرن بیست و یکم، تا چه حد می‌توان به ایمنی و پایداری این هتل های چند طبقه شناور اطمینان داشت؟

 

چرا این کشتی بزرگ تا این حد به صخره‌های کم عمق زیرآبی نزدیک شده بود؟

 

به گفته مارک استانتون لمبرت، مدیر فنی انستیتوی سلطنتی معماران دریایی در لندن، این سوال اصلی است که بازرسان به دنبال یافتن پاسخ آن هستند. وی گفته که جی‌پی‌اس و دستگاه‌های سونار می‌بایست هشدار خطر می‌دادند.

برای دیدن ماجرای غرق شدن این کشتی عظیم به روایت تصویر به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کهکشاه بی رنگ و آدرس zxa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







javahermarket